24/7 Support
Vanliga frågor
Sekretess
Quisque a pharetra quam. Donec et risus sem. Etiam sollicitudin leo eu congue gravida. In semper lectus neque, eu interdum nisl pretium sit amet etiam efficitur.
Support
Quisque a pharetra quam. Donec et risus sem. Etiam sollicitudin leo eu congue gravida. In semper lectus neque, eu interdum nisl pretium sit amet etiam efficitur.
Vår historia
Quisque a pharetra quam. Donec et risus sem. Etiam sollicitudin leo eu congue gravida. In semper lectus neque, eu interdum nisl pretium sit amet etiam efficitur.
faq
Hitta svar
När du gör en beställning via Mojo Furnitures webbshop ingås ett köpeavtal när du klickar på ”Sänd beställning”. En preliminär orderbekräftelse skickas därefter automatiskt till din e-post som du har angett i din beställning. Om du inte får en bekräftelse, kontakta oss genast.
I orderbekräftelsen kan du kontrollera din beställning och dina leveransval. Beställning görs via www.mojofurniture.se.
Mojo ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.
För att kunna genomföra ett köp på Mojo Furnitures hemsida måste du acceptera Villkoren. Genom att acceptera Villkoren förbinder du dig att följa dem samt intygar att du tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter och cookies enligt Mojo Furnitures Integritetspolicy.
Produkt
All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge exakt utseende och egenskaper hos produkten. Mojo Furniture tar inte ansvar för eventuella felaktigheter i produktinformationen och förbehåller sig rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående meddelande.
Finns varan i lager eller ej?
Uppskattad leveranstid anges på produktsidan om möjligt. Vid beställning av soffor, fåtöljer och sittpuffar så tillverkas möbeln när beställning lagts. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta oss.
Vad innebär Made to order?
Produkten produceras först när en beställning har lagts. För uppskattad leveranstid, vänligen maila info@mojofurniture.se.
Vi använder Stripe och Klarna samt faktura som betallösningar.
Du kan betala med Kort, Banköverföring, Swish, Digital plånbok, Faktura eller Delbetalning.
Frakt
Mojo Furniture erbjuder fast fraktpris på 500 kr för varor som väger upp till 200 kg, överstiger leveransen 200 kg är frakten 1500 kr. Vid hemleverans med inbärning tillkommer 595 kr. Leveranstiden av din order hittar du på din orderbekräftelse.
Leverans
När ni har valt en möbel, vänligen säkerställ att ni har mätt hemma för att bekräfta att möbeln kan passera genom dörrar och trapphus. Som kund ansvarar ni för att produkterna kan levereras till den angivna platsen i ert hem. Om leverans inte är möjlig debiteras kunden en avgift på 490 kronor för bomkörning.
Leveranstiden baseras på den vara med längst leveranstid. Det kan förekomma avvikelser, och ibland kan varor levereras vid olika tidpunkter om de skickas från olika lager. Kontakta info@mojofurniture.se för mer information om en specifik beställning.
Vi levererar till alla adresser i Sverige, utom områden som inte trafikeras av vår transportör (xx) samt öar som kräver båttransport, undantaget Gotland. Om leverans kräver båttransport, kontakta kundservice på info@mojofurniture.se så hjälper vi till med att hitta en lämplig transportör.
Fel vid leverans
Inspektera varorna vid leverans. Kontrollera att allt stämmer. Du som kund måste vid leveranstillfället skriva under chaufförens fraktsedel där du bekräftar att leveransen varit i sin helhet, alternativt rapporterar du eventuella skador. Skulle du mot förmodan inte vara hemma vid leveranstillfället så har du avsagt dig din reklamationsrätt.
Vid skador, fel eller brister, reklamera omgående till info@mojofurniture.se. Vi byter ut eller lagar den defekta produkten, eller ersätter efter överenskommelse. Reklamera inom en vecka, annars anses leveransen godkänd.
Retur
Möbler och inredning får returneras förutsatt att produkten inte varit monterad eller använd. På sängar, soffor, bord och stolar får t.ex benen inte vara uppbrutna och ha varit monterade på möbeln vid en eventuell retur. För att returnera en produkt, kontakta oss skriftligen på info@mojofurniture.se. Ange tydligt i ditt meddelande att du vill ångra köpet. Returnera produkterna i samma skick som de mottogs, inklusive etiketter och originalförpackning. Observera att skräddarsydda produkter inte kan returneras.
Reklamation
Alla våra produkter säljs med x års fabriksgaranti samt 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Mer information om reklamationsrätten finns på Konsumentverkets hemsida.
Du som kund måste vid leveranstillfället skriva under chaufförens fraktsedel där du bekräftar att leveransen varit i sin helhet, alternativt rapporterar du eventuella skador. Skulle du mot förmodan inte vara hemma vid leveranstillfället så har du avsagt dig din reklamationsrätt.
Om du har mottagit en produkt med produktionsdefekter eller fabriksfel, vänligen skicka in bilder och underlag på eventuella defekter tillsammans med en beskrivning av när och hur defekten uppkom till info@mojofurniture.se.
Om reklamationen är giltig åtgärdas defekten genom reparation eller utbyte av produkten.
Enligt Konsumentverket har vi rätt att i första hand åtgärda eller laga produkten. Om ärendet tillåter kan vi komma överens om annan skälig kompensation i ärendet.